Wednesday, May 5, 2010

Kawan Muslim ke?Cis..

Kawan.

Siape ade kawan?Angkat tangan ande cepat-cepat.Takde kawan,pegi cari cepat-cepat nun..heheh. Ada macam2 jenis kawan kan yg kome sendiri sedia maklum.Jadik, malas nak citer panjang2 sebab nak tgk Bang2 Boom kat tv3 nieh..

Kawan2 aku yang ekstrem pasal agama dgn isu Islam ni ramai la jugak. Pantang keluar je isu agama, tak kira la kat TV3,Tv9,Tv1 atau kat Berita harian atau sewaktu dengannye,perghh! Bukan main marah lagik beliau2 itu..Mula la berbuih2 mulut mereka2 ni berceramah dekat org lain dan membangkang habis-habisan sampai nak ajk minum pun tak mahu.Cis! Tak ksian ke kat aku yg dahaga nie??

Persoalannya sekarang, cermin la peribadi kome2 sekalian..Nasihat ni utk semua2 di sana yer,bukan utk kawan2 aku je. Siapa makan KFC dia yg terase sedapnyer. Tak salah kalau korg nak bg nasihat atau pendapat atau juga menegakkan kebenaran.Ini tak, hutang tak bayar.Buat selamber wawa je beliau2 ni.Kalau hutang dgn dia laju je mintak, tak sempat ambik resit kat cashier.Cis! Bab semayang pulak,terang-terang mereka2 ni manis di mulut je cam coklet nano2 tu.Suam2 kuku je,nak abis waktu baru la ligat amik wuduk..Byk lagi perlakuan2 yang tak setimpal atau tak patut mereka ni buat.

Kita bukannya nak kondem org lain tp bagi mata korg terang sket.Kalau nak bg pendapat kena la menilai diri sendiri dulu, camane la org lain nak dgr bila tgk hobi buruk kita tu kan.Betul tak??aku pun byk kekuranganye dlm bab-bab agama ni.Tapi pernah la pegi kelas agama rakyat dr tahun2 sampai tahun 5 je.haha..grad cepat sket.Wokeh.Renung-renungkan dan selamat beramal-amal.Siapa makan pengat, sndiri mahu ingat!! Peace.No war!


P/s ; mengidam pengat pisang pulak.Cis!

2 comments:

intan.dayana said...

baru prasan sumting! mengidam pengat pisang?!! ade pape ke dlm perut tuh~ lalalalalala~ ;p

meorazor said...

mgidam pngat pisang wehh..haha

ada spesies alien terancam kot dlm perut ni

Post a Comment