Thursday, September 10, 2009

Si Mata Bulat

Tahun 1995, berumur 8 tahun dan baru belajar basuh kasut Bata..


Hobi waktu petang di sebuah kampung yang terletak beribu2 batu nautika dari sempadan Vietnam..


Dengan berbekalkan selipar jepun berkaler hijau muda/biru sebagai senjata dan mata yang tajam...


Sekumpulan budak-budak membaling selipar masing2 dengan rakusnya di kawasan padang hijau yang padat dengan rumput beriklim tropika...


Hasilnya, masing2 berjaya menangkap si mata bulat yang tak bermaya.Yang dah lunyai pun ade.. Ada yang berkaler hijau,biru dan merah..


Seorang pakcik lebai yang asyik memerhatikan gelagat budak2 tu dengan selambernye datang dan mencelah..


" Aii kome nie..tak kesian ke kat cakcibor tu?? Kome nak buat ape dgn dia? Kome tau tak sape2 yg aniaya bintang ni nnt kat neraka kepala dia jadi mcm binatang yg dia aniaya.Haa.. buat laa lagi"



Sejak masa tu mmg aku dgn kwn2 mmg tak main2 dah dgn cakcibor tu..heheh. Betul jugak aku pikir nak buat ape masa tu dgn binatang tu..bukannye reti nak identify spesies dier.


Baik main tuju kasut..kome reti main tak?









P/s : ni la cakcibor atau bahasa melayunyer pepatung..heheh.ade yang xtau..

6 comments:

intan.dayana said...

cakcibOr itu ape?xpena dgr pOn.

meyour said...

cakcibor tu pepatung......

salam.....blog encik meor!!!

eikindabest said...

ak br nk tanye cakcibor tu ape. bunyi cm food je- pasembor (x reti eja)

meor saiful rizal said...

intandayana..
pepatung..dlam omputehnye dragofly..hehe

meyour..
yup..
slm bro..cam sedare je nieh..haha


ckin..
jgn disebut pasembor..lapor dibuatnyer..

intan.dayana said...

hahaha.dah tahu dah~ mekasih kerana meletakkan gmbr tersebut~

meor saiful rizal said...

same2 ..
eh kc 2ringgit sbb letak gambo..haha

Post a Comment